Anzac Day - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu Anzac Day - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu

Anzac Day

Door: sylviainsydney

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

26 April 2012 | Australië, Sydney

Hee!

Nou er is weer veel in Nederland gebeurt zeg! Ik zat vrijdag het journaal hier te bekijken, en toen vertelde ze dat er een treinbotsing was in Amsterdam! Ik racete meteen naar mijn pc en ik zag toen ook dat het kabinet is gevallen!! Heel vervelend allemaal, maar ik ben in ieder geval blij dat ik op tijd terug ben om te kunnen stemmen… ;).

Vrijdag kregen we de uitslag van het MOCK examen. Het was spannend, ben op het randje geslaagd! Ben er toch wel blij mee hoor. Het geeft in ieder geval een goed beeld waar mijn zwakke punten liggen en waar ik dus nog aan moet werken. Ik had 54% voor lezen, 59% voor Use of English, 65% voor spreken, 66% voor schrijven en dan 86% voor luisteren. In totaal moet je 60% hebben, en ik had 66% in totaal. Dus gelukkig heeft het luisteren me score opgehoogd;). Die avond gingen we uit in ‘Hotel Colombia’. Dat was heel gezellig, vooral de muziek vond ik wel leuk. Het publiek was anders dan anders, hij was erg gemixt. Aan de ene kant zag je veel Latijns-Amerikanen, maar we zagen ook 2 dragqueens. Dat zijn transseksuelen maar dan over de top met enorm veel make-up, hoge hakken en enorme korte rokjes. Eentje was zelf zo erg dat een klasgenootje met haar op de foto wilde (sorry dat ik het zeg maar ze had zulke grote tieten! Dat waren gewoon twee volwassenhoofden naast elkaar:)!!).

Zaterdag zijn we naar Watsons Bay gegaan. Alleen ik was daar al eerder geweest. Je kan hier lopen op de rotsen, waar je tegelijkertijd heel mooi uitzicht hebt: je kan kijken over de oneindige zee en aan de andere kant kan je Sydney zien. Goeie gelegenheid voor mooie foto’s dus! Toen liepen we naar het kleine strandje daar, en zagen we hele grappige duiven. Ze hadden namelijk een kuifje op hun hoofd;)! Nadat we lunch hadden gehad en we weer een paar foto’s verder waren, namen we de ferry richting de stad. Dat was wel leuk want hij ging ontzettend snel! Met onze haren helemaal in de war kwamen we aan in Circulair Quay. Vanaf hier gingen we gezellig windowshoppen;). Die avond gingen we naar de film, ‘The Hunger Games’ omdat vele dit boek hebben gelezen. Het ging over Amerika in de toekomst, waarbij er één rijke hoofdstad is, met verschillende ontzettend arme districten. Dit is gekomen door een burgeroorlog, die ze elke jaar herdenken via the hunger games. Hierbij staat elk district 2 kinderen tussen de 12 en 16 jaar af (via lootjes trekken). Uiteindelijk gaan er 24 kinderen naar de hoofdstad, waar ze naar een groot oerwoud worden gestuurd om elkaar te doden. Er is 1 winnaar, degene die overleeft (dat is dan ook de ‘prijs’). Het is afschuwelijk om te zien dat ze worden opgeleid om elkaar te doden, en dat er zelfs kleine kinderen bij zitten. Maar ik moet ook zeggen dat ik denk dat er een onderliggende boodschap is. Misschien over het feit dat kinderen sneller gewelddadig worden en dat dit te maken kan hebben met verschillende spelletjes die ze spelen, en dat we daarvoor moeten uitkijken. Maar ik heb geen idee hoor…

Zondag was lekker een relax dag. Ik ging naar het appartement van mijn Japanse vriendin waar zij spaghetti en asperges (best rare combinatie) voor me had gekookt. Lekker was het in ieder geval wel! Het was namelijk een beetje spicy. Een lekker ijsje hadden we toe:).
Daarna ben ik terug naar Circulair gegaan om mijn chocolade bruine uggs te kopen! Het is de medium size, niet de normale. Ze zijn van echt schaapsvacht, en ik heb ze voor $100 – €78, op de kop weten te tikken. De gemiddelde prijs in Nederland is volgens mij €200. Dus ik ben er heel blij mee!

Dinsdagavond gingen we uit, aangezien het de volgende dag een nationale feestdag was: Anzac Day. Je kan het vergelijken met 4 mei, alleen herdenken ze hier de soldaten in het algemeen die hebben gevochten in alle oorlogen, niet per se de doden. We gingen naar de Worldbar, waar ik al een tijdje niet was geweest. Gratis toegang en twee gratis drankjes was helemaal prima! Daarnaast hoopten we op karaoke en de silent disco, maar helaas waren die deze avond er niet. Gezellig was het zeker, maar het duurde een uur om weer thuis te komen. De bussen hier rijden nooit via het schema en als ze vol zijn rijden ze je gewoon voorbij. Ben zo blij met mijn fiets thuis!
De volgende ochtend was er een optocht, maar ik koos liever voor uitslapen;). Jaja het is slecht ik weet het, maar ik zag het terug op tv en volgens mij heb ik niks gemist:). Dat hoorde ik ook van mijn paar klasgenootjes die wel vroeg uit de veren waren en ik later in de stad ontmoetten. Maar voordat ik hun had gevonden had ik een halve marathon gelopen! Sydney is inderdaad een grote stad…
Die avond gingen we naar de Sydneytoren. In de bus kwam ik een klasgenoot tegen, de andere waren al in de stad. Ondertussen kwamen we erachter dat de Sydneytoren dicht was: duhh hadden we zelf ook wel kunnen bedenken. Eenmaal uit de bus was het weer opnieuw een hele opdracht om hun te vinden. We liepen totaal de verkeerde kant op richting het Opera house. Mijn Duits klasgenootje (Christian) was enorm irritant. Ik was de hele tijd aan de telefoon om de juiste instructies op te volgen, terwijl hij ondertussen elke keer betweterig een andere richting op wilde (de verkeerde). Een half uur verder hadden we ze nog steeds niet gevonden. Christian zei op een gegeven moment gewoon doei, en toen stond ik er fijn alleen voor. Maar niet veel later vond ik ze: aan de andere kant van de weg waar we gewoon uit de bus stapte… Bij deze bushalte zag ik plotseling een paar van mijn oude klasgenootjes van General English. Alles ging zo gehaast omdat ik ze eindelijk had gevonden dat ik geen goed gesprek met hen kon voeren wegens het feit dat we weer een nieuwe bus pakte om ergens wat te gaan drinken. Toen riepen ze helaas dat dit hun laatste avond was en ik kon dus geen goed afscheid nemen.

Maandagmiddag waren trouwens alle examendetails bekend. Dinsdag 5 juni moet ik spreken van 16:30 – 16:51. Dat doe je samen met een partner, ik ben heel erg blij dat ik het met Saskia uit Zwitserland mag doen! Ik denk dat we op hetzelfde niveau zitten. Sommige in de klas zijn heel goed, andere kan je niet eens goed verstaan (niet lullig bedoelt, maar ik snap dan ook niet waarom ze in onze klas zitten). Het is heel belangrijk om een goede partner te hebben omdat je met elkaar moet discussiëren en elkaar na individuelen opdrachten moet opvolgen. Het is dus belangrijk om op te letten wat de andere zegt en je dus alles kunt verstaan. 14 juni is de grote dag waar ik al mijn andere examens heb:
09:00 - 10:30 Lezen
11:00 - 13:00 Schrijven
14:00 - 15:30 Use of English
16:00 - 16:40 Luisteren
Dan worden alle examens naar Cambridge in Engeland gestuurd, en na 6 weken krijg ik de uitslag. Dat wordt dus spannend! Maar gelukkig is het nog niet zo ver..

Alvast een fijn weekend toegewenst,
Dikke kus Sylvia.



  • 27 April 2012 - 21:19

    Wies:

    Ik ga duimen voor je. groetjes wies

  • 01 Mei 2012 - 10:45

    Nasty Neighbours:

    Eigenlijk heb je met een 6,1 het grootste rendement om te slagen en je zou dus kunnen zeggen dat een 6.6 al "over de top "is. Ondanks een "minder"rendement toch fantastisch gedaan waarvoor onze hartelijke felicitaties.
    Lydia & René.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

De avonturen in Sydney!!

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2012

In Nederland:D!!!

16 Juni 2012

Het laatste verslagje uit Australie

08 Juni 2012

Graduation!!!

30 Mei 2012

Tijd vliegt!

16 Mei 2012

Perfect weekend :D
Sylvia

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 9827

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 18 Juni 2012

De avonturen in Sydney!!

Landen bezocht: