Perfect weekend :D - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu Perfect weekend :D - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu

Perfect weekend :D

Door: sylviainsydney

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

16 Mei 2012 | Australië, Sydney

Hee!

Vorige week was het enorm zonnig hier! Net zomer;) Bijna elke dag was het rond de 24 graden. Dat is best raar als je bedenkt dat alle verkleurde blaadjes nu op de grond liggen! Nu is het natuurlijk wel wat afgekoeld en is het dagelijks denk ik rond de 17 graden, maar de lucht is helemaal blauw en het zonnetje schijnt!

Vrijdag was onze lerares er niet. Twee weken geleden was dat ook al zo, en toen hadden we de slechte leraar ooit en konden we beter thuis blijven! Daarnaast zou vrijdag de mooiste dag worden met 26 graden. Dus besloten we met z’n 4’ren deze dag te skippen:). We hadden om 10.30 bij Bondi Interchange afgesproken voor een brunch (dat is het busstation waar alle bussen samen komen en waar je ook de trein kan nemen). En hoe ironisch ook, we besloten uiteindelijk naar een restaurantje te gaan precies tegenover school! Toen we ons lekkere broodje aan het opeten waren was het nog erg bewolkt. Toch besloten we eigenwijs naar Bronte Beach te gaan, ons favoriete strandje;). Met onze kleren op het stranddoek waren we lekker aan het relaxen. Barbara, die elk jaar op 1 januari de Nieuwjaarsduik doet, wilde wel even voelen hoe warm het water was;). Het was eigenlijk warmer dan verwacht! En ja hoor, net toen we wilde omdraaien en terug wilde lopen kwam er een grote golf aan en waren we allemaal nat;). Gelukkig konden we een paar minuutjes later al weer opdrogen want ineen keer kwam de zon tevoorschijn en god wat was het warm! Bikini aan en zonnebrand op, klaar om te bakken! Barbara en Nadine waren ze moedig om het water in te gaan en te zwemmen! Martino en ik bleven gewoon lekker lui op onze stranddoek liggen:).

Na een tijdje hadden we het een beetje te warm en besloten we naar Paddington te gaan, een andere buurt dichterbij de stad. Een paar waren honger dus gingen we nog even lekker zitten bij een bakkerijtje. Tussendoor kwamen we erachter dat er maar 5 mensen in de klas zaten;). Niet veel later gingen we weer op pad om een beetje door de buurt te lopen. En ja… Als je gewoon willekeurige straten neemt moet je een keer verdwalen:). Na een tijdje hadden we een bushalte gevonden en wonder boven wonder gingen alle bussen naar Bondi Junction! Helaas hadden we er net een gemist en moesten we nog een ruime 25 minuten wachten.

Die avond hadden we om 10 uur bij Circular Quay afgesproken waar we wat dronken aan het water met uitzicht op het verlichte Opera House! Na een uurtje gingen we naar ‘The Argile’ echt een supergave club in de Rocks (wat het oudste (voor ons nog best nieuw;) deel van Sydney is). Gelukkig werden we toegelaten, want de vorige keer toen ik met mijn klas van General English ging, waren we door onze kleding geweigerd! En o wat was het gaaf! Eenmaal binnen realiseerde we dat de DJ in een soort glazen box zaten (wel open aan de bovenkant) samen met een saxofonist en een zangeres. Het was een soort combinatie van live muziek met de muziek van de DJ. Daarnaast waren de mensen, zoals altijd in Sydney of het nu dag of nacht is;), enorm chic gekleed!

De volgende ochtend hadden we weer om 12 uur bij Circular Quay afgesproken om de ferry naar Manly te nemen. Daar eenmaal aangekomen hadden we even geluncht en toen begonnen we de wandeling van Manly beach naar Spit bridge. Het eerste deel was direct langs de kust en dat was echt prachtig. Het was rond de 25 graden en de zon schitterde mooi op het water. We zagen onder andere Watsons Bay aan de andere kant (het is een soort inham vanuit de grote oceaan waar alle cruiseschepen ect. het water van Sydney binnenkomen. Als je dus verder kijkt zie niks anders dan de zee). Ook liepen we langs baaitjes met allemaal zeilbootjes, enorm dure villa’s en mooie privé strandjes. Eenmaal verder ging we wat meer de bush in, en kwamen we op best hoge uitzichtpunten. Het was zo rustig en mooi dat het er helemaal niet leek dat we in Sydney waren. Vanuit hier konden we Manly zien, andere baaien en in de verte herkenden we Bondi (door de grote en hoge gebouwen van de winkelcentrums). We stonden met de rug naar de stad toe.

Nadat we ongeveer 3 uur hadden gelopen kwamen we bij een bordje dat ons vertelde dat we nog ongeveer 2 uur een ruw pad met veel trappen moesten bewandelen voordat we bij spit bridge zouden aankomen. Aangezien het ook snel donker zou worden besloten we dat niet doen. Maar ja, we waren echt in de middle of nowhere. Gelukkig konden we aan iemand de weg vragen waar we de bushalte naar Manly konden vinden. Nou ja die hebben we dus nooit gevonden, en uiteindelijk zijn we maar via de gewone weg weer helemaal terug gelopen. Helemaal rood en kapot na ongeveer 4,5 uur gelopen te hebben zaten we weer in de ferry. Maar dat was de wandeling meer dan waard!

Zondag hadden we afgesproken om samen in the Royal Botanic Garden te lunchen, uiteraard met uitzicht op de brug en het opera house. Daarna snuffelde we nog even rond op Paddy’s market. Dat is een overdekte (zowat Aziatisch) markt waar je werkelijk ALLES kan kopen!
Die avond gingen we naar de IMAX. Dat is een speciale bioscoop bij Darling Harbour (met maar 1 zaal), en deze heeft de grootste scherm van de hele wereld! Als filmgek kon ik daar dan bijna ook niet op wachten! Hier draaien niet de meeste populaire films, dus kozen we voor Dark Shadows. Ik had een beetje mijn twijfels over deze film maar uiteindelijk was hij ontzettend grappig!
Eenmaal in de zaal keken we omhoog en zagen we een ‘sterrenhemel’. Toen de film eenmaal begon, wist ik niet waar ik moest kijken! Het scherm was zo ontzettend gaaf belachelijk enorm rigoureus groot! Het filmdoek was 29.42m hoog en 35.73m breed! Totaal is het meer dan 1015 m2! Het was echt een hele leuke ervaring en we waren zelfs een beetje duizelig toen we naar buiten kwamen.

Gister gingen we uit, naar de Worldbar;). Het was echt een hele leuke avond met karaoke en goeie muziek! We zongen onder andere Sweet Home Alabama en Abba met money money money, en vooral de ahaaaaa was heel erg vals xD! Maar ik wilde het niet al te laat maken omdat het gewoon een doordeweekse dag is. Al moest ik mezelf er wel bijna uitduwen… :D.

Fijn week,

Liefs Sylvia.

• 16 Mei 2012 - 16:07

Wies:

Het was weer een spetterend weekend leuk hoor geniet er maar van.
    liefs van Wies

• 17 Mei 2012 - 08:12

Astrid:

Whaaa blits dat karaoke:):)

X

• 17 Mei 2012 - 19:15

Marianca:

Dat was weer TOPPIE deze week, :)!

liefs