MOCK examens voorbij!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu MOCK examens voorbij!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu

MOCK examens voorbij!!

Door: sylviainsydney

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

19 April 2012 | Australië, Sydney

Hallo luitjes,

Tijd voor een nieuw verslagje… :)

Vorige week donderdag zijn we naar de film Salmon fishing in the Yemen gegaan. Ja, ik moest deze titel ook even twee keer lezen voordat ik hem begreep. De film gaat over een project waarbij ze proberen om zalm naar Jemen te brengen, zodat ze daar kunnen vissen;). Het is een bizar verhaal, maar het wordt heel leuk gespeeld en is erg grappig!

Zaterdag ben ik samen met Nadine op pad geweest. Eerst zijn we naar Circulair Quay geweest, daar waar de brug en het Opera house zijn. Altijd leuk om daar te zijn, kan het nog zo vaak zien! Nadat we heel veel foto’s hadden genomen, gingen we op weg naar Glebe, een deel van Sydney met leuke marktjes. Terwijl we het schema van de bussen aan het bekijken waren, bood een vrouw ons spontaan hulp aan en vertelde welke bus en van waar we deze moesten nemen. Heel aardig dus!

Na een half uur waren we bij de grote markt aangekomen. Vooral kleding en sieraden waren te koop, voedsel is niet zo gebruikelijk. Daarna gingen we wat drinken in een cafeetje. Het was op het eerste gezicht een boekenwinkel, maar als je doorloopt naar het einde, dan vind je een cafeetje erachter verstopt, heel grappig! Niet veel later namen we de bus naar New town. Een heel ander deel van Sydney, waar meer de wat apartere mensen wonen. Maar tussen al die rare winkels, vonden we een heel schattig zaakje waar ze hele leuke dingen verkochten. Het klinkt raar, maar ik heb hier een hele lieve pyjama met allemaal stipjes en bloemetjes gekocht. Was er meteen verliefd op!

Die avond hadden we een BBQ bij Martino thuis, een van mijn klasgenoten. Stefanie, een andere klasgenoot, was onlangs jarig geweest en daarom reden voor een klein feestje. De gastouders van Martino waren op vakantie in Nieuw – Zeeland, reden dus om daar een BBQ te houden;). Het eten was best lekker, en ik heb toen ook voor het eerst kangoeroevlees gegeten! Iedereen vindt het lekker hier, maar ik vind de smaak niet zo geweldig. In ieder geval wel leuk om een keertje geprobeerd te hebben:D!

Zondag had ik in Bondi Junction lunch met Marielle. Die dag heb ik verder niet zoveel gedaan want ik was nog best moe van het vele lopen van de dag ervoor.

Dinsdag kwam mijn oude huisgenootje uit Zwitserland voor de laatste keer nog een nachtje slapen, voordat ze aan haar reis in Azië begon. Ze was net terug van een maand reizen en natuurlijk helemaal gebruind! Helaas voor haar regent het hier continu pijpenstelen sinds maandag, iets wat voor het westen van Sydney veel problemen met zich mee brengt. Maar het was in ieder geval leuk om haar nog even te zien! Dinsdagavond zijn we naar een bar gegaan waar Trivia werd gespeeld. En als groep deden wij ook mee! De quizmaster stelde best moeilijke vragen, en ook al wisten we nog best veel (bv. In welk jaar de eerste automaat op de New Yorkse treinstation was en wat er als eerst werd verkocht (kauwgum)), we eindigde laatste zonder prijs. Maar een van onze groep had geluk, door een apart spelletje werd ze 50 dollar rijker!

Gister begonnen de MOCK examens dan. In de ochtend hadden we 2 uur schrijven. Bij de eerste opdracht moest ik een artikel schrijven over het materialisme van nu, en daarnaast natuurlijk ook mijn mening geven. Bij de tweede opdracht kon je kiezen tussen een essay, brief, artikel, review, report of voorstel (proposal). Ik koos voor een brief, omdat die structuur het makkelijkst is. Daarin schreef ik naar een tijdschrift, die opzoek was naar lezers die hun verhaal wilde delen over een verassende ervaring die ze hadden opgedaan, die niet alleen hun persoonlijkheid maar ook hun houding tegenover andere mensen veranderde. Dus daar moest ik helemaal diep op ingaan… zucht..

Daarna hadden we lunchpauze. Honger dat we hadden! Toen was het tijd voor luisteren. Dat duurde volgens mij 45 minuten tot een uur. Hierbij het je verschillende opdrachten. In het begin heb je korte fragmenten met 2 vragen. Dan krijg je een tekst waarbij woorden zijn weggelaten. Je moet dan gaan luisteren welke woorden er dan in moet passen. Ze zeggen natuurlijk de zinnen niet letterlijk, maar ze maken een verhaaltje ervan zodat je goed moet luisteren en de essentie eruit moet halen. Daarna hadden we een lang fragment met 6 meerkeuze vragen. Het laatste deel is altijd een discussie tussen 2 personen. Er zijn dan stelling opgeschreven, en door te luisteren moet je beslissen of 1 van de twee (en welke) ermee eens zijn, of alle twee.

Na een korte pauze was het tijd voor 2 uur Use of English. Ook hier heb je een gatentekst, maar dan moet je helaas zelf het woord bedenken (bijna onmogelijk voor mij). Daarnaast heb je nog een gatentekst, maar hier staat het woord er wel achter, alleen moet je deze dan veranderen in een bijwoord, bijvoeglijknaamwoord of zelfstandig naamwoord (en dan kunnen ze ook nog negatief zijn….). Dat is dus goed lezen! Bij onderdeel 3 krijg zes keer 3 zinnen. In elke 3 zinnen, is steeds hetzelfde woord weggelaten (meestal zijn dit uitdrukkingen of collocaties). Daarnaast krijg je nog een gewone tekst met een paar vragen, zinnen die je moet veranderen en dan bepaalde woorden erbij moet gebruiken, en als laatst moet je een samenvatting maken.

Vandaag was het laatste gedeelte: lezen. Hierbij het je kleine en grote teksten. Daarnaast hebben we weer een gatentekst (houden ze blijkbaar van!) waarbij je het juiste woord tussen de meerkeuze antwoorden moet vinden. Als laatst hadden we een tekst, waar 6 alinea’s zijn uitgelaten. 7 alinea’s staan op het antwoordvel, en je moet de juiste 6 uitkiezen, en bepalen op welke plaats ze moeten staan.

Het waren twee best vermoeiende dagen, en ik kan het me niet voorstellen om dit op 14 juni in 1 dag te doen. Gelukkig heb ik spreken (morgen als laatste onderdeel), een paar dagen voor deze datum. Waarschijnlijk krijg ik morgen of maandag de uitslag of ik ‘geslaagd’ ben. Ik weet nu al dat ik Use of English en lezen heb verknalt, de rest ging wel redelijk. Dat wordt dus nog veel oefenen!

Vandaag waren we wat eerder uit en ik ben toen naar de Ugg winkel gegaan;). Hihi.. Heb wat leuke enkellaarsjes gepast en ze zijn zo schattig! En vergeleken met Europa best goedkoop (al zijn ze dan nog steeds best duur:P).

Dikke kus,
Tot snel,

Sylvia.

  • 19 April 2012 - 14:53

    De Eerste De......:

    Ja gatentekst , dat is pas echt leuk';
    We......You !!!
    We think you are....... !!!
    You are doing so.........!!!
    We hope to see you.... in good.... !!

    The people next to the place were you belong;

    ......... and.......

  • 19 April 2012 - 14:55

    De Tweede..:

    were is where. Sorry !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

De avonturen in Sydney!!

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2012

In Nederland:D!!!

16 Juni 2012

Het laatste verslagje uit Australie

08 Juni 2012

Graduation!!!

30 Mei 2012

Tijd vliegt!

16 Mei 2012

Perfect weekend :D
Sylvia

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 9833

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 18 Juni 2012

De avonturen in Sydney!!

Landen bezocht: