In Nederland:D!!! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu In Nederland:D!!! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu

In Nederland:D!!!

Door: sylviainsydney

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

20 Juni 2012 | Nederland, Nijmegen

Hee!!

Eindelijk weer thuis!

Op mijn laatste dag in Sydney heb ik toch nog best veel gedaan. Voor de lunch ging ik de kustwandeling nog voor de laatste keer doen. Het regende pijnpenstelen, maar dat vond ik helemaal niet erg. De zee was mooi wild en er waren super veel surfers!
Na ongeveer twee uur was voor een Indisch lunch:) Daarna ging ik nog eventjes naar het Opera huis en de Harbour Bridge.

Nadat ik alles had ingepakt, ging ik opweg naar een vriendinnetje in Paddington, dichtbij de stad. Zij zat bij me in de klas, en was nog een van de enigste in Sydney. Ze had me uitgenodigd om bij haar te eten! Samen hadden we taco's gemaakt en niet veel later zaten we gezellig te eten. Haar gastzus was er ook bij, een advocaat, dus dat was heel gezellig. Zij vertelde dat het de Nederlanders waren die het eerste in Australie waren!! Ze zijn waarschijnlijk vanuit Nederlands- Indie, als eerst naar het noorden gegaan. Maar omdat ze hier geen water konden vinden, (en er niet konden handelen), zijn ze er niet gesetteld. Daarna kwamen dus de Britten. Die hadden ook heel veel moeite om zich te vestigen, maar ze hadden het land zo hard nodig (om de gevangenen ergens naartoe te brengen) dat ze er bleven.

De volgende ochtend begon dan mijn terugreis. Voordat ik richting het vliegveld vertrok ging ik nog eventjes een Japans vriendinnetje bij de bushalte ophalen, die me naar de luchthaven bracht. Nadat ik Kerrie gedag had gezegt, gingen we met de taxi naar de vetrekhal. Daar namen we afscheid en ik kon inchecken. Gelukkig werd mijn bagage helemaal doorgelust naar Amsterdam, zodat ik het in Kuala Lumpur niet nog een keer hoefde op te halen. Ik was best vroeg op het vliegveld dus ik moest nog wel eventjes wachten. We gingen met een groot vliegtuig van Malaysia Airlines. Ik had niet zo'n hele goede plek, en toen de deuren dicht waren, kon ik snel een andere uitkiezen, dus ging ik twee rijen naar voren. De vlucht duurde 8 uur en 3 minuten, en ondanks dat ik niet kon slapen, ging de tijd toch redelijk snel voorbij.

Rond 20.00 kwam ik aan en ik had nog 2 en een half uur de tijd voordat het volgende vliegtuig ging boarden. Ik had het echt enorm warm, want het was 29 graden in Malaysie en ik had dikke kleren aan. Het is ook echt een heel ander land, want toen ik naar de wc wilde zat er dus een gat in de grond... Maar de luchthaven zag er wel modern uit. Voordat ik nog eventjes noodles ging eten, ging ik met thuis Skype. Maar het achtergrond geluid was te luid om elkaar goed te horen. Een beetje moe stapte ik het vliegtuig in van de KLM, naar Amsterdam. Hier had ik een goede plaats, bij het raampje. Alleen mijn buurman was een beetje dik en bezette beide arm leuningen. Ook was hij continu aan het snurken! Slapen kon ik ook in deze vlucht niet maar ik hield gewoon mijn ogen dicht. En soms een filmpje kijken natuurlijk;)!

Na 12 uur kwam ik dan eindelijk in Nederland aan! Het ging eigenlijk heel snel, bij de douane was er een lange rij maar het duurde niet lang voordat ik bij de bagage claim aankwam.
Toen ik door de hal kwam, zaten papa, mama en vienna lief op me te wachten met een hele mooie poster met aan de ene kant typische Australische dingen, en aan de andere kant, Franse;). Rond 8 uur, vlak voor de storm, waren we al thuis. En ook hier was een warm ontvangst. Vienna heeft een hele mooie eifeltoren en Opera house gemaak, en die staan in de tuin! Daarnaast hadden ze het binnen nog mooie versierd met welkom thuis.

Ik moet er nog een beetje wennen dat alles aan de andere kant van de weg is, en dat alles hier zo groen is! Ook heb ik gister weer eens gefietst, dat was echt leuk;). Ik ben nog erg moe van het tijdsverschil, ik had ergens gelezen dat het 8 dagen duurt om bij te komen omdat er een verschil is van 8 uur.

Nu ik deze fase heb afgesloten is het tijd voor de universiteit! Dat zal ook wel heel leuk worden.

Tot snel en dikke kus,

Sylvia.

  • 20 Juni 2012 - 17:13

    Wies:

    Welkom Home, heerlijk he zo`n leuke thuis komst.
    Liefs van Wies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

De avonturen in Sydney!!

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2012

In Nederland:D!!!

16 Juni 2012

Het laatste verslagje uit Australie

08 Juni 2012

Graduation!!!

30 Mei 2012

Tijd vliegt!

16 Mei 2012

Perfect weekend :D
Sylvia

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 1403
Totaal aantal bezoekers 9811

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 18 Juni 2012

De avonturen in Sydney!!

Landen bezocht: