Weer een paar lekkere zomerdagen achter de rug..:) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu Weer een paar lekkere zomerdagen achter de rug..:) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu

Weer een paar lekkere zomerdagen achter de rug..:)

Door: sylviainsydney

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

02 April 2012 | Australië, Sydney

Hee!

1 april is hier de wintertijd ingegaan, wat betekent dat we een uurtje langer konden slapen ;). De temperatuur veranderd constant, je kan er echt geen pijl op trekken! Zo was het vorige week 22 graden maar met een harde wind, dus ik had toch een lange broek aan. Maar vanaf vrijdag was het ontzettend warm en lagen we met 26 graden op het strand te bakken… mmm heel vreemd :).

Afgelopen vrijdag hadden we alleen in de ochtend les, en gingen we in de middag met de hele klas barbecueën op Bronté Beach! Achter het strand is een groot grasveld met bomen, hutjes en publieke BBQ’s. De lerares, Brigid, ging ook mee. Ze is heel aardig, streng maar op een goede manier. Qua uiterlijk lijkt ze een beetje op mevrouw Bulstronk van Mathilde:). Ze is een boom van een vrouw en haren op haar armen enzo… hihi het is trouwens geen Australiër maar een Nieuw – Zeelander.

Voor de BBQ hadden we vlees, falafels, chips, tim tams, salade, groente en nog veel meer! Daarnaast zorgde alle Zwitserse voor een typisch toetje. Ze sneden de banaan doormidden (met de schil aan zodat ie niet brak) en stopte daar repen chocolade tussen. Daarna werd het verhit op de BBQ en smullen maar! Jammie dus ;). Niet veel later zette de zonsondegang in, dus zaten we gezellig op het strand te praten.
Maar ik kon niet te lang blijven, ikk had mijn Zweedse vriendin belooft om bij haar te eten. Toen ik General English deed, zat ik bij haar in de klas. Maar een paar weken later ging ze naar een andere school, in de stad, om een business cursus te doen. Ze had speciaal handgemaakte gehaktballen gemaakt (aangezien ze daar bekend om zijn) met een sausje, groente en puree. Was lekker en gezellig, waarna we relaxed een filmpje op de bank keken.
Daarna deed ze nog even mijn haar, en gingen we naar een pub, The Bucketlist, precies voor Bondi Beach. Daar ontmoeten we nog mijn klasgenoten en hadden we een gezellige avond.

Zaterdag was het ontzettend mooi weer, en had ik samen met Anne lunch op het strand, terwijl we aan ons kleurtje werkte:).
Die avond gingen we met de klas uit. Charelle, een Nederlands meisje bij mij in de klas, zou die nacht 19 worden. We sproken om 22.00 af bij het busstation in Bondi Junction. Om 23.00 zou de jarige job pas komen met haar kamergenootje. Omdat de rest nog een drankje wilde hebben voordat we uit gingen (drank in een club is hier ontzetten duur) gingen we nog even naar de supermarkt en kochten we cola, bacardi en tim tams:). In het winkelcentrum vonden we een gezellig hoekje met koeienstoelen, waar ze de drank mixte en opdronken. We deden nog even proost naar de camera’s (we dachten dat het waarschijnlijk niet mocht). Net toen we wat tim tams aan het eten waren en een foto wilde maken, kwam een man van de bewaking met de vriendelijke mededeling om te vertrekken. We vroegen of we alleen nog even een foto mochten maken. En dat mocht – sterker nog, hij bood aan om hem te maken!!!!!! Echt zooo hilarisch, en dat kan je ook echt alleen maar in Australië tegenkomen:).
Toen we compleet waren, gingen we met de trein naar Town Hall, het centrum. We waren op weg naar The Ivy, dé club op dit moment. Normaal is de entree 20 dollar, maar die avond was het gratis voor meisjes! Alleen wel voor 12 uur. We rende als een malle, maar kwamen te laat. Tussendoor de jarige job gefeliciteerd, en daarna kon helaas alleen de helft van de groep gratis naar binnen (waaronder ik:)).

Het was enorm druk, waarschijnlijk omdat het gratis was, en je kon je kont haast niet keren. Dus was het op een gegeven moment wel welletjes, en gingen ik en Anne naar huis toe. Eerst nog even naar de McDonalds voor een ijsje (maar 30 cent, het enige goedkope hier :P), en daarna was het eindeloos wachten op de bus… Ik ben hier echt afhankelijk van het openbare vervoer wat soms best frustrerend, speciaal omdat ik wat verder weg woon. Soms wens ik mijn eigen fietsje, waarmee ik lekker overal naartoe kan crossen in plaats van heel lang op de bus te wachten!
Gelukkig ging die nacht de klok achteruit dus kon ik nog een uurtje langer slapen ;)

Die volgende dag werd ik best laat wakker, en maakte ik me klaar voor nog een stranddag! Zo vervelend, winter hier…. ;P.

Vandaag weer een gewone maandag, al kregen we nog wat taart van de verjaardag.

Dit weekend is het Pasen en dan ga ik op surfkamp in Seven Mile Beach!! Jeej! Weersvoorspellingen zien er niet geweldig uit, dus laten we bidden dat het beter wordt:).

Dikke kus en tot snel,

Sylvia.

  • 02 April 2012 - 12:20

    Wies:

    Lieve Sylvia, je hebt weer een geweldige week gehad, nou ik hier ook in New York, de eerste paar dagen stralend weer, het weekend erg koud. Maar vandaag is het zonnetje er weer.
    We hebben al veel gedaan, Ellis Island, vrijheidsbeeld bekeken. Naar Ground Zero geweest erg indrukwekkend. Het kerkje wat dicht bij de Ground Zero staat en dat in takt is gebleven, met een boot een tochtje gemaakt.
    We doen ook veel met de metro, die niet zo modern zijn wel alles erg schoon en kraken als een gek.
    Bedankt voor je sms`je vanmorgen. Fijne week , liefs van Wies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

De avonturen in Sydney!!

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2012

In Nederland:D!!!

16 Juni 2012

Het laatste verslagje uit Australie

08 Juni 2012

Graduation!!!

30 Mei 2012

Tijd vliegt!

16 Mei 2012

Perfect weekend :D
Sylvia

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 9822

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 18 Juni 2012

De avonturen in Sydney!!

Landen bezocht: