Double shock!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu Double shock!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu

Double shock!!!

Door: sylviainsydney

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

22 Maart 2012 | Australië, Sydney

Hee mensen,

De titel zal ik later nader verklaren:). Laten we beginnen met afgelopen vrijdag. Nadat ik gezellig had geluncht met Marielle, ging ik toch nog even naar school om mijn lerares (van General English) gedag te zeggen. Het was haar laatste dag voordat ze naar Argentinië vertrok, waar haar vriendje woont. Toen ik vroeg of ze ernaar uitkeek beantwoorde ze me met een niet al te blij gezicht;) Met taart en een filmpje hebben we het gezellig kunnen afsluiten. Daarna had ik met Svenja afgesproken om naar Watsons Bay te gaan, ongeveer een half uurtje met de bus vanaf Bondi Beach. Het is een mooi uitkijkpunt, naar de oceaan maar ook naar de stad. Toen we gezellig foto’s aan het maken waren, zagen we twee grote spinnenwebben met twee zwarte spinnen erin met geel-zwarte poten… zag er niet zo heel gezellig uit…

Die zaterdag heb ik gezellig kip en lekkere groenten bij Marielle thuis gegeten (die haar eigen appartement heeft). De volgende dag ging ik met Mitsue (een japanner) dichtbij bondi beach picknicken (ook al werkte het weer niet echt mee:)) en niet veel later gingen we windowshoppen!

Afgelopen maandag was dan mijn eerste Cambridge dag! Maar voordat ik aan de introductie begon, heb ik samen met Mitsue het surf kamp van 6 tot 8 april geboekt! Heb daar echt heel veel zin in, hoewel ik me afvraag of ik enig talent heb;). Daarna moest ik samen met de nieuwe studenten op school luisteren naar een presentatie van de leraren over de lessen, de regels op school maar ook op het strand! Dat je bijvoorbeeld tussen de rood-gele vlaggen moet zwemmen en wat te doen bij een ‘rip’, wanneer je niet meer terug kan zwemmen naar het strand doordat de stroming te heftig is.
Nadat we onze rondleiding hadden gehad, waren we voor de rest van de dag vrij!

De volgende dag was onze eerste echte schooldag, en zagen we ook wie er in welke klas zat. Elke dag hebben we les van 10.25 tot 16.35. De klas bestaat uit 11 Zwitserse (2 jongens, 9 meisjes) en 3 Nederlanders (meisjes:))! En het is de enige CPE klas….:)! De andere twee Nederlanders komen uit Amsterdam en Dronten.
De cursus vind ik tot nu toe best intensief, en best moeilijk. Sommige onderdelen gaan me heel goed af, zoals schrijven en luisteren, maar use of english is wat moeilijker. Hier krijg je bijvoorbeeld een artikel uit de krant, waarbij ze woorden hebben weggelaten die je dan zelf weer moet opvullen (en het is niet multiple choice…). Dit kunnen dus werkwoorden (natuurlijk in goede tijd zetten:( ), zelfstandig naamwoorden, bijwoorden of bijvoeglijknaamwoorden zijn. Na zo’n dag van intensieve examentraining ben ik dan meestal ook wel moe. General English, wat ik ervoor deed, was heel anders. We waren om 14.30 klaar en konden daarna naar het strand;)! Maar wat ik nu wel hartstikke leuk vind, is dat ik een vaste klas heb. Zo gingen we met de hele klas (!) na de les naar de bioscoop (want het was cheap Tuesday;)) om 21 jump street te zien; het was hilarisch! Al was het einde misschien een beetje over the top.

Gisteren hebben we gezellig wat gedronken en wat geshopt na school. Toen ik vertelde aan de Nederlandse Barbara (uit Amsterdam) dat ik de Harbour Bridge wilde gaan beklimmen deze zaterdag, zei ze dat ze dat ook wilde doen! Dus gaan we zaterdag om 11.55 richting de stad om de 3,5 uur durende klim te doen! Kijk er echt enorm naar uit, zeker omdat de weersvoorspellingen er zeer gunstig uitzien!

Vandaag was het timtams eten na de les, om een beetje energie te krijgen, iedereen is altijd zo moe na de les! Timtams zijn typische Australische chocoladekoekjes, ze zijn OVERHEERLIJK! Ik weet nu al dat ik een paar pakken mee naar huis ga nemen!!

Maar even iets totaal anders. Afgelopen maandag is in Sydney een jonge Braziliaan overleden. Het is een ontzettend raar verhaal. Hij had die avond rijstcrackers gestolen en sloeg op de vlucht toen de politie hem wilde arresteren. Uiteindelijk heeft de politie hem getaserd, 3 keer in plaats van 1 keer (wat de normale dosis is). Voor degene die niet weten wat een teaser is: het is een apparaat waardoor je een elektrische schok krijgt (en waardoor de politie je dus makkelijker kan grijpen).
Omdat de politie hem zo vaak heeft getaserd, is hij op straat overleden. En omdat het zo’n onterechte dood is, is het een heel groot item op dit moment.

Toen ik gister op facebook zat (en mijn huiswerk zat te maken;)) zag ik dat mijn oude klasgenoten zwart als profielfoto hadden. Daarnaast stond er een link naar een artikel in de Sydney Morning Herald. De Braziliaan die is overleden, blijkt een oud klasgenootje (dus van General English) van mij te zijn. Daar schrok ik echt wel even van, dat zag ik totaal niet aankomen.
De school heeft nu een soort gedenkplaatsje gemaakt waar ook condoleanceboek is. Daarnaast hebben ze een prikbord waarop je briefjes kan plakken met je gevoelens en gedachtes over de gebeurtenis. Ook hebben ze gezorgd voor een psychiater voor degene die hun verhaal kwijt willen.
Steeds als we pauze hebben en we naar buiten gaan om in het zonnetje te zitten, staat de media met camera en al klaar, om meer informatie te proberen te ontfutselen over hem als persoon maar ook over de gebeurtenis. Heel irritant als je steeds benadert wordt met vragen.

5 minuten nadat ik erachter kwam dat het een oud klasgenootje was, kreeg ik een die avond ook een email van de Franse ambassade in Nederland. Zoals jullie weten, heb ik in Parijs een DELF examen aan de Sorbonne gedaan. Al 3 maanden probeerde ik de uitslag te achterhalen; elke week stuurde ik een mail en heb daarnaast ook geprobeerd te bellen. Toen ik geen connectie kreeg heeft eerst papa, en daarna mama geprobeerd te bellen naar de uni. Toen papa vroeg of ze ook Engels spraken, werd de haak erop gegooid. Mama had het zelfde probleem, en haar moeite om frans te spreken werd ook niet gewaardeerd. Of ze namen gewoon niet op. Toen ook een Frans vriendinnetje in Parijs de uitslag niet mocht hebben omdat het vertrouwelijk is, werd ik een beetje wanhopig….

Mama was inmiddels boos geworden en had daarom de Franse ambassade in Den Haag gebeld. Nadat ik naar hem een Franse mail had gestuurd, kreeg ik al een dag later antwoord. De vrouw die ik al 3 maanden probeerde te bereiken, had binnen een mum van tijd gereageerd op de email van de ambassade. Ik was heel blij om zijn email te lezen:

IK BEN GESLAAGD VOOR HET EXAMEN MET EEN 8,1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben zo enorm opgelucht en blij!! Naast dat ik niet zeker wist of ik het antwoord ooit zou krijgen, had ik mijn twijfels of ik het wel had gehaald. Het examen was op dat moment best moeilijk voor mij. Maar heb nu een extra diploma op zak!!! Joehoooee:P!!!

Maar je kan wel begrijpen dat het op dat moment heel raar was. Ik schrok zo enorm van het slechte nieuws, en een paar minuten later was ik ontzettend blij met het goede nieuws!
Het zal zeker nu een hele opgave zijn om het diploma in Nederland te krijgen, ik moet het waarschijnlijk persoonlijk ophalen bij de ambassade.

Tot snel en ik zal jullie informeren hoe mooi het uitzicht was vanaf de top van de Harbour Bridge;)!!

Dikke kus

  • 22 Maart 2012 - 12:43

    Wies:

    Gefeliciteerd, eindelijk weet je het nu , goed gedaan.
    Erg van je klasgenootje.
    Liefs van WIes

  • 31 Maart 2012 - 16:25

    René.:

    Wel wat laat maar daarom niet minder hartelijk ;

    Gefeliciteerd !!!

    met het behalen van dat mooie resultaat.

    René et Lydia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

De avonturen in Sydney!!

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2012

In Nederland:D!!!

16 Juni 2012

Het laatste verslagje uit Australie

08 Juni 2012

Graduation!!!

30 Mei 2012

Tijd vliegt!

16 Mei 2012

Perfect weekend :D
Sylvia

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 9830

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 18 Juni 2012

De avonturen in Sydney!!

Landen bezocht: