Melbourne en The Great Ocean Road!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu Melbourne en The Great Ocean Road!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu

Melbourne en The Great Ocean Road!!

Door: sylviainsydney

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

04 Maart 2012 | Australië, Sydney

Hee!

Vanuit een regenachtig Sydney schrijf ik weer een nieuw verslagje!

Vorige week zaterdag gingen ik en Michelle naar het domestic airport van Sydney! Onze vlucht naar Melbourne was om 11.20, en we waren gelukkig ruim op tijd. We vlogen met Tigerairways, en dat kan je vergelijken met Ryanair in Europa. We waren als eerst in het vliegtuig en we zaten lekker vooraan!

Na een ruim uurtje (met veel turbulentie :() waren we dan in Melbourne! Na het uitstappen maakte ik nog snel een foto van het vliegtuig, maar ik werd aangesproken op het feit dat het niet mocht. Gelukkig had ik mijn foto nog wel:).

Nadat we met de shuttle in de stad aankwamen gingen we eerst naar Queen Victoria’s Market. Het was een groot overdekte markt waar je naast etenswaren ook kleding en sieraden kon kopen. We hadden maar een uurtje om rond te kijken, aangezien de markt om 15.00 dicht ging, maar dat was meer dan genoeg!

Daarna gingen we naar de hostel om in te checken en een deel van de bagage er achter te laten. Het was een ontzettend grote hostel midden in de stad. Ontbijt was inbegrepen, en daarnaast was er gratis internet en een ontspanningsruimte. Totaal zaten we met 6 meisjes op een kamer.

Toen we daarna weer door de stad liepen merkte ik dat de batterij van mijn camera ineens op 2 streepjes stond, terwijl ik het de nacht ervoor goed had opgeladen! Beetje bezorgd liep ik verder, en bezochte we federation sqaure en zagen we leuke trammetjes voorbijrijden.

Het was op dat moment 39 graden in Melbourne dus koud hadden we het zeker niet! Daarna zijn we naar de Ereuka Tower gegaan. Degenen die fan zijn van ‘All You Need Is Love’, hebben Robert in de ena laatste of de laatste aflevering ook in deze toren gezien:P.
Nadat we onze ticket hadden gekocht gingen we naar verdieping 88 in minder dan een minuut! Eenmaal boven hadden we prachtig uitzicht over Melbourne! We konden ook naar buiten waar we in de hevige wind mooie foto’s konden maken.

Daarna gingen we lekker Indische eten en nadat we nog even in de stad hadden rondgelopen gingen we terug naar de hostel. Eenmaal daar aangekomen zag ik dat de batterij van mijn camera stond op 1 streepje! En omdat het zo’n korte trip was had ik geen oplader meegenomen, harstikke dom natuurlijk! Aan de receptie vroeg ik of ze misschien een oplader hadden. Nadat ze niks konden vinden hebben ze mijn berichtje omgeroepen en al na 5 minuten kwam er een meisje uit Engeland naar de balie met een oplader!! Ik was zooo opgelucht!

De volgende dag moesten we om 6 uur opstaan omdat we naar de Great Ocean Road gingen! Om 7.15 stonden we buiten, en niet veel later werden we opgepikt. Met z’n 24-en gepropt in een klein busje gingen we dan op pad! Onze eerste stop langs de kustlijn was Bells Beach. Een heel bekend surfersstrand met prachtige kliffen eromheen. En omdat de zon nog opkwam was het plaatje compleet! Op dit strand wordt de ena grootste surferswedstrijd gehouden. De grootste is in Miami! Tussen het rijden door zag je de mooie kustlijn met mooie natuur en kliffen. Toen kwamen we aan bij ‘The Great Ocean Road’ teken, altijd leuk om een foto bij te maken:P. Onderweg vertelde onze reisleidster dat er in dit gebied heel veel ernstige braden zijn uitgebroken. Je zag ook het verschil aan de ene kan en aan de andere kant van de weg waar we reden. Bij de kust was het gras groen, aan de andere kant was het gewoon dood.

Even later kwamen bij een gebiedje waar wilde koala’s en hele speciale vogels waren. Nadat we de vogels hadden gevoed (die gezellig ook op je hoofd kwamen te zitten:P) zagen we een koala in het wild! Maar dat was niet de laatste…
Want bij de volgende stop zat het gebied helemaal vol met slapende koala’s! Ze zijn ontzettend lief en hartstikke zacht. Ze slapen 20 uur per dag, en de rest van de uren rusten ze. Ze zagen er zeker comfortabel uit, hoog in de boom!

Voordat we naar de vuurtoren gingen, werkten we nog even vies BQQ-eten naar binnen. Eenmaal boven in de toren hadden we weer mooi uitzicht over de kustlijn. Direct daarna gingen we naar de 12 Apostelen! Dat zijn hele grote stenen in het water bij de kustlijn. Heel apart om te zien! Ook gingen we daar nog even het strandje op.
Toen we eenmaal bij onze laatste stop aankwamen, een ander strand met mooie kliffen was het al was bewolkter geworden. Ik en Michelle wilde gezellig een foto in het water maken maar we schrokken ervan hoe koud het was! Toen vertelde de reisleidster dat het water direct vanuit Antarctica kwam!! Woow, dan realiseer je je wel dat je ver weg zit!

Tussen de tripjes door reden we al een paar keer langs het beroemde Australische bord met de kangoeroe erop. Ik wilde er zo graag een foto van! Dus vroeg ik aan de buschauffeur of ze wilde stoppen wanneer ze er een zag. En natuurlijk was ik de enige die een foto wilde maken… maar ik heb hem!

Nog een korte stop om wat te eten, en uiteindelijk waren we rond half 9 weer terug in Melbourne. We waren helemaal kapot, dus al snel lagen we in bed. Ik dacht echt dat ik nooit zou kunnen slapen in zo’n kamer. Mijn tip: neem oordoppen en een slaapmasker mee, dat helpt! Dus na redelijk geslapen te hebben moesten we gezellig om 5.00 opstaan voor onze vlucht terug naar Sydney.
Alles ging goed en we waren weer terug rond de klok van 11.00. Nog genoeg tijd om bij te slapen dus:).

Het weer was deze week ontzettend slecht en dat wordt waarschijnlijk heel maart zo! Fijn dat ik nou hier ben in de slechtste zomer die Australie ooit heeft gehad:P.

Gister had ik mijn Cambridge Pre-test. 19 maart begint de Cambridge cursus, maar om je naar niveau in te delen wordt je eerst getest. Omdat ik dus eerder op de school ben, heb ik hem eerder gemaakt. Helemaal in mijn eentje heb ik ongeveer 2 uur over de toets gedaan. Daarna heb ik een half uurtje met de directeur gepraat om mijn spreekvaardigheid te beoordelen. Volgens mij ging het wel goed. Je kan 3 niveaus doen: FCE (First), CAE (Advanced) en CPE (Profiency). Chris zei dat ik sowieso advanced kan doen en het hangt van mijn toets af of ik Profiency aankan (ik hoop het:)).

Gister ben ik dan naar het reisbureau gegaan. Mijn reis naar Canberra is helemaal rond, en ik heb zelf als wat familiefoto’s geprint als cadeautje :P ik kijk er erg naar uit! Maar omdat ik na dat weekend een hele week vakantie heb, vond ik het wel een goed idee om naar de ‘Outback’ te gaan en het echte Australië te ontdekken! Maar naar welk reisbureau je gaat, het is zo ontzettend duur! Heel jammer want ik vind dat het echt iets van Australië is waar je nergens terugvindt!

Dus ging ik kijken voor een alternatief. Daar rolde Adelaide en Kangoeroe eiland uit. Adelaide is in feite weer een grote stad, maar Kangoeroe eiland is wel bijzonder. Je hebt hier mooie stranden en je kan koala’s, zeehonden en kangoeroes in het wild zien. Daarnaast hebben ze hele mooie grote stenen op het eiland en zit je ’s avonds aan het open vuur. Het is misschien een optie…
Om de dag toch nog goed af te sluiten besloten ik en Michelle een lekker filmpje te pakken:P

Tot snel!

Sylvia.




  • 04 Maart 2012 - 07:43

    Wies:

    Ha Sylvia, je hebt er weer een spannende week van de gemaakt, leuk hoor. Op naar het volgende leuke gebeuren.
    Groetjes Wies

  • 04 Maart 2012 - 09:30

    Astrid:

    Klinkt goed nichie!! Leuk hoor! Gewoon beetje geld van vaders " lenen" om naar de ouback te gaan! Je bent er tenslotte maar 1 keer!!!;)

    Slechte zoner id nog niet zo heel erg hoor, scheelt weer verl zonnebrand;) haha

    Verl plezie
    Xx

    Ps het is nog vroeg vandaar dat het typen niet zo goed ging op de telefoon;)

  • 05 Maart 2012 - 11:50

    De Buren.:

    Het vakantievirus dat je zo langzamerhand met massa's over ons uitgespreid hebt, met je mooie verhalen, heeft ons nu flink te pakken. Chagerijnig dat we zijn nu we nog niets kunnen ondernemen ! Gelukkig zijn het jouw verhalen , anders zouden we ze niet meer lezen...zo jalours zijn we. Nu lezen we ze met graagte !
    We zien naar je volgende, jalousie verhogende, bericht uit.
    Liefs en groetjes,
    Lydia en René.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

De avonturen in Sydney!!

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2012

In Nederland:D!!!

16 Juni 2012

Het laatste verslagje uit Australie

08 Juni 2012

Graduation!!!

30 Mei 2012

Tijd vliegt!

16 Mei 2012

Perfect weekend :D
Sylvia

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 9818

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 18 Juni 2012

De avonturen in Sydney!!

Landen bezocht: