Alweer een week in een nieuw onderkomen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu Alweer een week in een nieuw onderkomen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu

Alweer een week in een nieuw onderkomen!

Door: sylviainsydney

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

22 Februari 2012 | Australië, Sydney

Hallo carnavalgangers!

Al iets meer dan een weekje in een nieuw onderkomen, en het bevalt me zeer goed moet ik zeggen! Ik voel me hier echt thuis, en dat vind ik echt heel fijn. Het wordt me steeds meer duidelijk, hoe veel ik van Australië geniet, en wat voor een prachtig land ik het eigenlijk vind. Ik hoop hier ooit nog een keer terug te mogen komen!

De eerste avond bij het gastgezin begon al gelijk goed. Haar dochter, en het andere meisje dat hier woont die ook naar Navitas gaat, waren er die avond niet. Dus gingen ik samen met Kerrie (de moeder) eten in een ‘steak’ restaurant. Als voorgerecht kon je gewoon wat pakken van een soort saladebar. (ik had heel mijn bord natuurlijk volgepropt omdat het er lekker uitzag:)). Niet veel later kwam de steak van Kerrie, en mijn kip. Ik keek ervan op dat Kerrie alleen een bord met een stuk vlees (echt méga groot) kreeg. Gelukkig had ik de kip bestelt en kreeg ik er nog een beetje puree bij. Was ik even blij dat ik goed van het voorgerecht had genomen:D.

Later die avond had ik de dochter Amy, en de Zwitserse Miriam ontmoet. Beide aardig, alleen heb ik het idee dat de dochter nog even aan me moet wennen.

Omdat ik nu hier verblijf, moet ik met de bus naar school. Daar moest ik in het begin even aan wennen, ik heb namelijk de eerste 3 dagen mijn bus gemist… :). Op Valentijnsdag ging ik een beetje de buurt verkennen en ben ik even naar Fitness First gegaan. Ik heb namelijk al een tijdje niks aan sport gedaan, en dat begin ik nu een beetje te merken (ahum:P).
Eenmaal daar aangekomen, viel ik bijna om van de prijzen. Voor 123 dollar per maand (een studentendeal) kan ik van alles wat ze te bieden hebben, gebruik maken. Of ik kan 47,16 dollar per 2 weken betalen. Dat is dus echt een dikke vette NEE.
Toen kwam ik erachter dat ze op school ook een deal van Fitness First hadden: 75 dollar per maand, waar je ook hiermee van alles gebruik kan maken. Eigenlijk vind ik dat ook nog best veel….
Die avond zijn samen met een paar nieuwe klasgenoten uitgegaan. Doordeweeks uitgaan is heel goedkoop, omdat je dan geen entree hoeft te betalen, en je krijgt meestal ook nog een drankje gratis. Dus hopte we van Trademark, naar de Worldbar (waar je natuurlijk niet onder karaoke uitkomt), weer terug naar Trademark:P

Woensdag was het eindelijk weer lekker weertje, dus op naar Bondi beach! Niet veel later kreeg ik een belletje van een plaats waar ik mijn cv had afgeven. Ze vroegen of ik de volgende dag op sollicitatiegesprek wilde komen!
De volgende dag ging ik dan na school een beetje nerveus naar de stad. De plaats waar ik mijn cv had achtergelaten, was in een foodcourt onder de Sydney Tower: een perfecte locatie dus! Eenmaal daar aangekomen stond ik voor 2 schoonmaaksters. Een sollicitatie? Vroegen ze. Weet je het zeker? Gelukkig was er nog een soort van manager aanwezig die, na wat belletjes gepleegd te hebben, me uitlegde dat ze me niet hadden verteld dat ik voor het gesprek ergens anders moest zijn. Uiteindelijk ging die man vragen aan mij stellen, maar omdat hij mijn cv niet had (en volgens mij niet zoveel over het baantje wist) was het eigenlijk een gesprek van niets. Helaas.

Vrijdag was ik weer eens vrij! Die ochtend was het prachtig weer, en na een paar boodschapjes te hebben gedaan in Randwick, had ik het idee om naar Bondi beach te gaan en daar later mijn klasgenoten te ontmoeten. En net op het moment dat zij aankwamen, werd het bewolkt, en niet veel later begon het te regenen. Toch gingen er twee nog surfen, en niet veel later zaten we binnen voor een drankje!

Op de zaterdagochtend hadden we rond 10 uur afgesproken in de haven van Sydney. Nadat eindelijk iedereen op de afgesproken plaats was, namen we de ferry naar Manly. Op Manly beach was er namelijk de Australian Open. Dat is een internationale surferswedstrijd. Het strand lag helemaal vol, en naast een tribune voor de kijkers en surfers, was er ook een skateboard wedstrijd, waarvoor ze ook een skateboard bowl (soort baan) hadden aangelegd op het strand.
Ik was zo blij, dat ik na een hele dag in de volle zon, niet ben verbrand. Dat betekent: smeren, smeren, SMEREN en nog meer SMEREN!!

Afgelopen maandag ben ik dan naar het reisbureau gegaan. Ik heb namelijk 1 week vakantie tussen mijn General English cursus en mijn Cambridge cursus. In het eerste weekend wil ik graag naar Canberra. Ik heb daar namelijk familie zitten aan papa’s kant, en die zou ik graag eens een keer willen bezoeken. Zij waren gelukkig ook heel enthousiast, en ze klinken ontzettend gastvrij!
Daarna zou ik graag naar de Outback willen voor een paar dagen. Het lijkt me ontzettend gaaf om de Ayers rock te zien. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik dat ga doen:).

Gister ben ik naar zumba gegaan. Tijdens mijn bezoek aan Fitness First vorige week heb ik 2 gratis vouchers weten te ontfutselen :P. Ik heb zumba in Nederland ongeveer een jaar gedaan, dus ik ken de stapjes. Omdat ik mijn bril nooit opdoe tijdens het sporten, moest ik deze keer dus iets meer vooraan staan. De stapjes waren zo anders en ik bakte de echt helemaal niks van! Maar het was wel leuk om te doen en héél vermoeiend!
Daarna ben ik met mijn klasgenoten uitgegaan, aangezien er een van hen jarig was. En ja, dan ontkom je weer niet aan karaoke en de silent disco:D!

Dit weekend ga ik dan samen met Michelle naar Melbourne!! Ik heb er zooo ontzettend veel zin in! Gister hebben we de Great Ocean Road tour geboekt, dat is een route langs de kust dichtbij Melbourne, die heel mooi schijnt te zijn!

Tot snel!!

Dikke kus.


  • 22 Februari 2012 - 07:42

    Wies:

    Hoi Sylvia, het was weer een afwisselende week. Voor de volgende solicitatie heel veel succes en vraag het juiste adres.
    Als het lukt gaan we aanstaande maandag weer met Jip Skypen.
    Liefs van Wies

  • 24 Februari 2012 - 15:45

    Marianca:

    Sprankelend geschreven, wederom! Talentje!!
    Wordt zo langzamerhad wel een beetje jaloers op je.................
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

De avonturen in Sydney!!

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2012

In Nederland:D!!!

16 Juni 2012

Het laatste verslagje uit Australie

08 Juni 2012

Graduation!!!

30 Mei 2012

Tijd vliegt!

16 Mei 2012

Perfect weekend :D
Sylvia

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 9825

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 18 Juni 2012

De avonturen in Sydney!!

Landen bezocht: