Alweer een jaartje ouder!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu Alweer een jaartje ouder!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu

Alweer een jaartje ouder!!

Door: sylviainsydney

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

24 Januari 2012 | Australië, Sydney

Hee luitjes!!

Een jaartje ouder (en hopelijk wijzer:)) schrijf ik deze nieuwe blog.

Afgelopen dinsdag heb ik de Duitse Maria en Zwitserse Michelle op de BBQ van school ontmoet. Het was in een parkje, achter Bronte Beach. Het zijn hele aardige meiden die hier tot ongeveer maart verblijven. Normaal ben ik niet fan van het eten op een BBQ (worst, kippenpoot en hamburger), maar als je er lekker veel saus tussen doet proef je er niet zo veel van:P!

Woensdag heb ik lekker gerelaxt op Bondi Beach, voordat ik donderdag mijn cv in de stad uit ging delen. Ik heb op 8 plaatsen nu mijn cv achtergelaten. Aan mijn lerares heb ik gevraagd hoe dat proces nou eigenlijk gaat, en zij vertelde me dat je er zelf achterheen moet gaan, want jij wil de baan. Ik had de intentie om vandaag terug naar de stad te gaan, maar het regent zo hard!

Vrijdagavond heb ik nog even met een Braziliaans koppel, Maria en Michelle wat gedronken. Zaterdag ben ik met de Duitse en Zwitserse naar een markt gegaan, Paddington Market. Het was een markt met allemaal handgemaakte dingen. Zoals sieraden, kleding en andere leuke dingetjes. Maar zooo duur!! Daarna hebben we nog wat in het huis van Maria gedronken. Bijna iedereen woont hier in een gastgezin. En ik begin een beetje jaloers te worden… Vannacht ging ik naar de wc en zag een kakkerlak op de gang voorbijschieten!!

Die zaterdagnacht werd ik 19 dus zijn we uitgegaan! Het was even lastig, de een had de bus gemist, de ander was de verkeerde richting op gegaan, maar uiteindelijk hadden we elkaar wel gevonden. We hadden alleen geen idee waar we naartoe moesten! Uiteindelijk zijn we naar SOHO gegaan, de plaats waar ik al een keertje was geweest. We ontdekte dat er nog een verdieping boven was met wat leukere muziek. We telde af tot 12uur en we proostte op mijn 19e verjaardag!

Op mijn verjaardag werd ik al om 7u wakker, en kon daarna helaas niet meer slapen, dus ging ik rond half 9 gezellig skype met het thuisfront! Daar was ik nog niet jarig, dus kon ik ook nu aftellen tot 12uur:P!

Om 13u had ik met een paar vriendinnen voor school afgesproken om mijn verjaardag te vieren en daarbij gezellig te picknicken. Met z’n zessen gingen we naar de Botanic Gardens, en zochten een plekje waar je goed uitzicht op het Opera house en Harbour Bridge hebt. Michelle had in de grote supermarkt in Bondi een klein rekje met Nederlands eten gevonden en had hagelslag voor me gekocht! Ik was zo verrast! Gister heeft ze me het laten zien. Ik vond er peperkoek, stroop, stroopwafels, gevulde koeken (ieder 4 dollar), koopmans poffertjes (6 dollar), beschuit en hagelslag. De koopmans poffertje was de enige met een echt Nederlands merk, de andere herken ik niet. Heb meteen peperkoek gekocht:P. Hij is best lekker, maar niet zo lekker als die van thuis:D.

De weersverwachting voor mijn verjaardag was regen, maar het zonnetje scheen de hele dag! Na de picknick ben ik nog met 3 meiden door de tuin gelopen. En ja hoor, 2 moesten er plassen. Ik had mijn anekdote verteld, en na een beschut hoekje gezocht te hebben, hebben zij ook geplast in de botanic garden:D. Daarna gingen we vleermuizen bekijken. Hier hangen ze op klaarlichte dag gewoon in de boom!
Later ging met Cristina mee naar haar huis voor het avondeten, zij woont in een gastgezin, en daar hebben we een broodje gegeten. De familie wist dat ik jarig was, en ze hadden speciaal voor mij een klein taartje met 3 kaarsjes! Dat was echt heel erg lief. Ik kreeg ook nog een cadeautje van alle muggen: we hadden buiten gezeten dus ik zit nu helemaal onder de muggenbulten!!

Ik kon die nacht moeilijk slapen, dus was maandag helemaal kapot op school. Vandaag hadden we de hele dag een vooruitgangstoets, en die ging wel goed. Omdat we geen niveau hoger kunnen heeft het geen consequenties.

Vanavond gaan we misschien naar de silent-disco, ben benieuwd hoe dat is!

Dikke kus.

  • 24 Januari 2012 - 08:29

    Wies:

    Ha Sylvia, dat was toch een leuke verjaardag met aardige mensen om je heen, die pikke ze je niet meer af.
    Succes deze week liefs van Wies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

De avonturen in Sydney!!

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2012

In Nederland:D!!!

16 Juni 2012

Het laatste verslagje uit Australie

08 Juni 2012

Graduation!!!

30 Mei 2012

Tijd vliegt!

16 Mei 2012

Perfect weekend :D
Sylvia

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 9828

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 18 Juni 2012

De avonturen in Sydney!!

Landen bezocht: