De tijd vliegt voorbij.... Al een maand in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu De tijd vliegt voorbij.... Al een maand in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt voorbij.... Al een maand in Sydney!

Door: sylviainsydney

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

03 Februari 2012 | Australië, Sydney

Hallotjes,

Ik wil iedereen even bedanken voor de lieve verjaardagskaartjes die er allemaal zijn gestuurd! Had ik echt niet verwacht! Heel lief.
Het thuisfront had op 13 januari een pakketje voor me opgestuurd en nu kon ik hem eindelijk ophalen! Helemaal blij liep ik terug, en eenmaal in mijn kamer vond ik 2 lieve kaartjes, 2 grazia’s en een echte roze strandhanddoek!!

Gister was ziek, dus dat het was wel fijn om al die leuke en lieve kaartjes te lezen. Er is best een hoop gebeurd de afgelopen week. Laten we beginnen met vorige week dinsdag…

Vorige week dinsdag heb ik echt een hele leuke avond gehad! Via school hadden we gratis entree (anders moesten we $20 betalen:P) en 1 gratis drankje voor de ‘World Bar’. De bar had 3 niveaus met elk een andere muzieksoort.

Na een drankje aan de bar, ontdekte we dat er naast een silent disco, ook een karaokeruimte was! Een podium waar men kon zingen, en een kleine dansvloer om mee te dansen. En toen kwamen we opeens op het idee om ook een liedje VOOR AL DIE MENSEN!! te zingen. En ja hoor, na een half uurtje zaten we met z’n drieen te zingen en te dansen op Mambo No.5 van Lou Bega. Eerst zei die naam me ook helemaal niks, maar als je het opzoekt dan is het ooo jaa…. Zo’n fout nummer!!

Nadat we dat hadden overleeft gingen we naar de silent disco. Iedereen kreeg bij de ingang een koptelefoon, waar 2 kanalen op zaten. 1 was meer housemuziek, en de ander wat rustigere muziek. Dus zag je de een heel uitbundig dansen en daarnaast iemand die relaxed aan het dansen was:P. Als je dan je koptelefoon even afdeed, hoorde je iedereen met een verschillend liedje meezingen!

Woensdag heb ik lekker een relaxte dag gehouden. In de middag ging ik naar de stad om langs de bedrijven te gaan waar ik mijn cv had afgegeven. Maar iedereen wees me af omdat ze of niet opzoek zijn, of dat ik niet genoeg ervaring heb. Een baantje vinden is hier dus niet zo makkelijk…
Ik zou die dag ook naar de Sydneytower gaan, maar het regende zo hard dat het niet door ging en daarom werd het verschoven naar volgende week.

Vorige week donderdag was het dan eindelijk Australia Day! Ook voor deze dag was regen voorspelt, maar gelukkig scheen de zon de hele dag.
In de middag zijn we naar Hyde Park gegaan, waar we een Australisch vlaggetje kregen, en er ook nog een op ons gezicht werd geplakt. Na wat rondgelopen te hebben, gingen we naar Darling Harbour. Daar ging ik samen met Michelle lekkere wafels met ijs eten. Heerlijk als het zo warm is! Daarna gingen we via Chinatown, naar Paddy’s Market. Dat is een groot, overdekte markt waar ze allemaal leuke dingetjes hebben. Het lijkt heel erg op een markt in China, alleen hier doen ze niet echt aan onderhandelen dus is het nog best duur:(. We vonden vele nep uggs maar ook leuke dingetjes voor in je haar. Nadat we wat bij de MacDonalds hadden gedronken moesten Michelle en Maria naar huis, maar ik wilde nog wel even blijven, want er stond vuurwerk op het programma!
Maar voordat er een vuurwerkshow kwam, was er nog een soort bootparade. En ja hoor, de laatste boot, het pronkstuk, kwam uit Nederland!! Geheel met de Nederlandse en de Oranjevlag, kwam de boot de haven binnen. Omdat het zo druk was kon ik niet zo goed verstaan wat ze erover vertelde, maar wat ik begreep was dat de Nederlanders met dit schip, via Indonesië naar Australië zijn gevaren.

Na de botenshow was er dan het langverwachte vuurwerk. Wat een show!! Een teken dat hier veel chinezen wonen:P. Na een tijdje, toen we nog steeds van het vuurwerk genoten, werden een paar mensen aan mijn linkerkant wat onrustig. Wij zaten pal aan het water, en er bleek een slang in het water te zitten. Niet veel later zag ik hem ook. Ik vond het zo ontzettend vreemd om in het donker, dichtbij je, een slang in het water te zien, terwijl je van het vuurwerk zit te genieten! Gelukkig ging hij na een tijdje weg en was er verder niks aan de hand.

Vrijdagavond ben ik samen met Michelle gezellig naar Maria’s huis gegaan. We hebben daar pizza gegeten en gezellig een film gekeken!

Omdat ze hier alles koud wassen, was ik mijn meeste was met de hand onder de douche. Maar dat begon steeds zwaarder te worden, dus besloot ik naar een wasserette te gaan. Ik weet dat ze hier de kleren ook in de droger doen, dus had ik gevraagd of ze dat voor mijn kleren niet wilde doen (wilde mijn kleren geen maatje kleiner terug). Maar de vrouw zei dat het geen kwaad kon, omdat ze het op een middelmatige temperatuur zet, en dat ik de kleren anders nat terugkrijg. Dus ik dacht dat dat geen kwaad kon. Maar toen ik mijn kleren ophaalde, en ik ze op mijn kamer uitpakte, zag ik dat mijn mooiste kleren (want ik had ze gespaard om deze naar de wasserette te brengen) gekrompen waren!! Nooit meer naar een wasserette hier voor mij…

Die middag kon ik even relaxen bij Michelle thuis. Ik mocht haar kamer zien en we hebben lekker met een paar boterhammen voor de tv gezeten.

Omdat ik nu een paar keer naar een ‘homestay’ ben gegaan, zie ik daar nu echt de voordelen van. Waar ik nu zit moet ik mijn kamer delen, waardoor ik nooit ineen keer kan doorslapen. Daarnaast krijgen we alleen ontbijt (bij een homestay ook diner, zeker handig voor mij:)) en zijn er maar 2 badkamers voor een heel groot huis die natuurlijk super vies zijn. Daarnaast is het natuurlijk hier heel rumoerig en heb ik hier echt geen plek om te studeren, en dat heb ik wel nodig als ik Cambridge ga doen. Het is een soort hostel waar mensen komen en gaan. Niet echt iets waar iemand voor een langere tijd verblijft. Het enige grote voordeel is dat het op loopafstand naar school is:P
Dus ben ik naar school gegaan en gevraagd of ik naar een gastgezin zou kunnen gaan. Dat kon wel, maar dan wordt je gewoon overgeplaatst. Ik heb ook slechte verhalen over een gastgezin gehoord, en daarom zou ik liever eerst met het gezin willen kennismaken.
Dat deed ik eergisteren. Een wat oudere vrouw, die me wel een kamer kon bieden. Maar die was echt heel erg klein. Op school zei ik dat ik er nog even over na moest denken, en of er misschien nog andere opties waren. Maar nu mag ik niet meer van te voren de familie zien, omdat dat eigenlijk niet mag. Ik heb nu dus echt geen idee wat te doen…

Zondag ben ik met Michelle weer naar Paddy’s market gegaan, gewoon een beetje rondkijken, en daarna samen met Maria pizza gegeten. Er was een Chinese parade, in verband met het Chinees nieuwjaar, en omdat dit het jaar van de draak is zag je van die hele mooie bewegende draken (moesten we wel lang op wachten hoor:P).

Vandaag lekker een vrije dag. De conciërge heeft net de spullen van mij nieuwe kamergenoot overgeplaatst. Ben benieuwd wie ze is!

Tot snel,

Dikke kus.

  • 03 Februari 2012 - 06:52

    Wies:

    Ha Sylvia, weer een spectaculaire week achter de rug. Leuk hoor, vandaag naar Capelle Thea is jarig samen met beer en mama gaan we daar naar toe.
    Liefs van Wies

  • 09 Februari 2012 - 10:56

    De Buurtjes,:

    De buren, die je vanaf je verslag begluren,
    Druk bezig Sylvia, maar gelukkig de meeste tijd met genieten ! Houden zo !
    Liefs uit een veel te koud Nederlandje Brrrrr...
    Lydia en rené.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

De avonturen in Sydney!!

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2012

In Nederland:D!!!

16 Juni 2012

Het laatste verslagje uit Australie

08 Juni 2012

Graduation!!!

30 Mei 2012

Tijd vliegt!

16 Mei 2012

Perfect weekend :D
Sylvia

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 9832

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 18 Juni 2012

De avonturen in Sydney!!

Landen bezocht: