Mijn eerste schoolweek - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu Mijn eerste schoolweek - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sylvia Frequin - WaarBenJij.nu

Mijn eerste schoolweek

Door: sylviainsydney

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

17 Januari 2012 | Australië, Sydney

Hee!

Volgens mij heb ik nog niks over mijn kamergenootje verteld… Momenteel deel ik mijn kamer met een Zwitserse vrouw van rond de 30. Rustig zou je denken… Integendeel: ze gaat bijna ELKE avond uit. Misschien moet ze nog iets inhalen ofzo:D Verder is ze wel aardig, maar helaas word ik wel elke nacht wakker als ze ’s avonds laat terug komt. Verder slaap ik wel redelijk hier.

Vorige week maandag was dan mijn eerste schooldag! De school ligt op loopafstand dus dat is harstikke fijn! Al moet ik wel om 8.20 beginnen… :(. Nadat ik me bij de receptie had gemeld moest ik samen met alle andere nieuwe leerlingen een test maken en een gesprekje met een van de leraren voeren. Op basis hiervan ben ik uiteindelijk bij ‘advanced’ ingedeeld. Daarna volgde een presentatie waar er wat dingen over de school en het gebied eromheen werden verteld. Daarna lieten ze ons zien waar we boodschappen konden doen en waar de dokter zit. Rond 12u waren we klaar, dus tijd om naar het strand te gaan :P! Lekker dichtbij naar Bondi Beach…

De volgende dag begon school dan echt. Ze hadden me in de hoogste klas ingedeeld, en heel toevallig kwam ik bij Juliana in de klas terecht, die in hetzelfde huis als mij woont. We hebben best een grote klas, omdat het hier nu hoogseizoen is. Bijna iedereen is van mijn leeftijd gelukkig :P. De meest leerlingen uit mijn klas zijn of Braziliaans, of Zwitsers. Intussen had ik in het studentenhuis de Nederlandse Anouk ontmoet, en sindsdien hebben we vaak samen gekookt.

Afgelopen donderdag ben ik met Juliana en Zwitserse Cristina (van de intro) dan echt voor het eerst naar centrum gegaan! Ik woon namelijk in Bondi Junction, 20 minuten van het centrum van Sydney, en door al het goede weer ga je gewoon sneller naar het strand:P. Al ben ik net in de goede periode naar Sydney gekomen. De weken voordat ik kwam, regende het de hele tijd door en tot nu toe wordt deze zomer tot een van de slechtste gerekend. Nou als Hollander vind ik het hier best warm hoor!

We stapten na 20 minuten uit in ‘Town Hall’. Vanuit daar liepen we naar het Opera House. Eenmaal daar keek ik mijn ogen uit!! Aan de linkerkant de Harbour Bridge, de andere kant het Opera House. Ik had er zo lang op gewacht om dit te zien, dus dat was zoooo gaaf! Nadat we lief hadden gevraagd of we even op het dok mochten staan, konden we goede foto’s nemen. Daarna was het alleen maar foto’s maken en je ogen uitkijken!! Voordat we naar het Opera House gingen, zaten we nog even te relaxen aan het water met een colaatje. Omdat de verkoopster net zoals Juliana uit Brazilië kwam, kregen we ook nog korting op onze cola :P. Nadat we heel veel foto’s van het Opera House hadden gemaakt, gingen we naar de ‘Botanic Gardens’, een van de bekendste tuinen in Sydney. En ja als je wat hebt gedronken moet je ook pl…. We waren te moe om terug te lopen, dus werd er aan mij voorgesteld om een beschut hoekje op te zoeken tussen de bomen, en zij zouden de wacht houden. Ik was namelijk heel bang om een boete te krijgen. Alles ging goed, totdat er op een gegeven moment mensen aankwamen lopen! Meteen werd ik geroepen, en uit het niets gingen we doen alsof we foto’s gingen maken van het prachtige park:P. Het was echt zooo grappig!!

Elke vrijdag ben ik vrij, in tegenstelling tot alle andere hier, dus ik ging nog even naar het strand relaxen voordat we ’s avonds uitgingen. Nadat ik me met Juliana gezellig had opgetut, gingen we met nog een paar andere mensen naar de stad. Uitgaan is op zich vergelijkbaar met Nederland. Alleen loopt hier ook bewaking tussen de dansende mensen door, om alles goed in de gaten te houden. En wat er allemaal op de wc gebeurt…. De een hoor je snuiven, de andere hoor je kotsen...

Na een gezellige avond wilden we de metro terug nemen: nadat we het kaartje hadden gekocht vertrok net de laatste trein … Dus gingen we opzoek naar een busstation. We konden het niet vinden, en de politie wist ook niet waar het was. Intussen gebeurde er allemaal vage dingen op straat. Veel politie die allemaal mensen arresteerde, en veel ambulances die mensen op de straat hielpen. We wilden daar zo snel mogelijk weg dus stelde ik voor om een taxi nemen!
En omdat ik altijd heb geleerd om genoeg geld mee te nemen, kon ik de 20 dollar betalen:)

Zaterdag zou ik dan met Juliana naar de stad gaan, maar omdat ze ziek was ging ik alleen. Ik deed net alsof ik dom was (…) en probeerde het metrokaartje van het uitgaan te gebruiken: deze deed het niet omdat hij maar voor 1 bepaalde richting was. Ik deed alsof ik het niet snapte bij de bewaking, en omdat ze zo aardig zijn kon ik op de heen én terugweg gratis door de poortjes:P. Eenmaal in het centrum was het een beetje somber weer. Ik heb toch een goede dag gehad, ben naar het oudste deel van Sydney gegaan (The Rocks), waar er toevallig markt was. Dus kon ik er lekker rondsnuffelen. Daarna vond ik mijn favoriete cola die niet meer verkrijgbaar is in Nederland: Coca cola vanille!! Alleen $4,20 voor een flesje… Na lang zoeken vond ik een blikje voor $2. Maar hij was niet koud, dus na wat onderhandelen heb ik hem voor $1,50 meegenomen:P.

Zondag was er een tropische regenbui en rond de 23 graden. Ik hoop dat het deze week iets beter wordt, zeker op mijn verjaardag…. :D.

Dikke kus



  • 17 Januari 2012 - 08:19

    Wies:

    Ha Sylvia, leuk je verslag zo zie je maar dat je een goede les van je ouders heb gehad dat je altijd voldoende geld bij je moet hebben "you never nooit". Heerlijk zo ff naar het strand.
    Groetjes Wies

  • 23 Januari 2012 - 15:47

    Lovely Neigbours.:

    Hey.....you there...down under...or upside down...be carefull and don't drop off from mother- earth!
    In the first place we want to send you our congratulations with your anniversary and above that;
    manny happy returns !!
    We celebrated this special occasion with a delicious piece of tart brought to us by your father.
    Enjoy your time there in summertime, whilst we are suffering from a nasty ,cold winter.
    I had the flu for more than 20 days !!
    Much of love from your neighbours,
    Lydia and René.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

De avonturen in Sydney!!

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2012

In Nederland:D!!!

16 Juni 2012

Het laatste verslagje uit Australie

08 Juni 2012

Graduation!!!

30 Mei 2012

Tijd vliegt!

16 Mei 2012

Perfect weekend :D
Sylvia

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 9823

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 18 Juni 2012

De avonturen in Sydney!!

Landen bezocht: